REFLEXIÓ I AUTOAVALUACIÓ

        Aquesta part del blog està destinada per a respondre a les preguntes proposades de reflexió sobre la part de l'assignatura impartida per Cristina.  

1. Després del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i fes una xicoteta reflexió de 6-8 línies.

            "Per a autors com Greháigne i Godbout (1995) l'essència dels esports d'equip consisteix en una relació d'oposició, és a dir, cadascun dels dos equips ha de coordinar les seues accions per a recuperar, conservar i moure la pilota fins a arribar a l'àrea de marcatge i aconseguir una miqueta. Al nostre entendre, aquesta posició no implica una aposta per la competició desmesurada, sinó per la seua educació com a mitjà (no com a meta) de millora personal i grupal.

     El paràgraf ens parla sobre els esports d'equip com a esports d'oposició. Mitjançant aquesta reflexió podem entendre la visió d'aquests, en el qual es fomenta la cooperació entre els components del grup per a poder resoldre junts un problema. Per a això, l'equip ha de desenvolupar actituds que permeten la coordinació entre tots els components i d'aquesta manera, poder arribar a un objectiu comú. És interessant poder practicar amb l'alumnat aquest tipus d'esports, ja que a través d'ells podem fomentar valors que en algunes ocasions els esports que impliquen la competitivitat els deixen de costat. Alguns dels valors que pense que són importants i que a través dels esports d'equip podem fomentar en l'alumnat són el compromís, la generositat, la humilitat, el respecte i la cohesió amb el grup. 
    
2. Dels jocs que hem realitzat en classe, a partir de la següent reflexió, quin destacaries?, explica-ho i justifica-ho.

            "La proposta es fonamenta en jocs reduïts per a aconseguir incrementar l'activitat i garantir la major participació en la tasca. S'incrementen així, tant el temps de pràctica real com la intensitat de treball."


        En una de les sessions vam poder realitzar jocs en els quals es necessitava la cooperació de tot el grup per a poder superar el seu objectiu. Un dels quals més m'agrada va ser el de saltar el matalàs, on havíem d'ajudar-nos per a poder saltar-lo. A través d'aquest joc, ens vam adonar que sense l'ajuda de tots els components del grup no podríem superar la prova, ja que, necessitàvem alguns companys perquè subjectaren el matalàs i uns altres que ajudaren la resta a saltar-lo. És interessant realitzar aquest tipus de jocs per a fomentar la cohesió del grup, d'aquesta manera, quan realitzen un altre joc s'adonen de la importància de formar part d'un equip. 

3. Tria un dels jocs realitzats en classe i transforma-ho de competitiu a cooperatiu tenint en compte la promoció de la participació.

        En una de les sessions que realitzarem, els alumnes havíem de crear una seqüència d'activitats on a través d'elles aprenguerem a jugar a un esport. En una de les seqüències treballarem el bàsquet, en la qual un grup va plantejar un joc al meu parer competitiu. El joc consistia a encistellar la pilota en la canasta des d'un con i cada vegada que l'encistellaves podies passar al següent con. 
        En aquest joc podem veure la part competitiva, ja que, l'alumne individualment ha de superar l'objectiu i ser el que guanye. Per tant, per a eliminar aqueixa part competitiva podem fer que l'alumnat realitze el joc per parelles o equips. Per superar l'objectiu, el qual és encistellar la pilota i superar els cons, es necessitarà la col·laboració dels dos companys. Per a poder superar l'objectiu hauran de realitzar un recorregut de proves on els dos companys aniran passant-se la pilota. Una altra forma seria que per a encistellar només ho faria un company o companya i quan falle l'ajudaria l'altre, d'aquesta manera, amb l'ajuda dels dos poder arribar a l'objectiu proposat. 

4. Escriu 3 o 4 estratègies que usaries per a desvincular el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar o perdre està la pròpia activitat.

        Algunes de les estratègies que usaria per a desvincular el joc del resultat serien les següents:
  • Fer que el que vaja perdent en el joc o esport puntue dos punts, mentre el que guanya només un punt. 
  • Cada falta que cometa un integrant del grup es penalitzaria sumant punts a l'equip contrari. 
  • Cada vegada que algun component de l'equip anote un punt passarà a formar part de l'equip contrari. 

        Per a finalitzar aquest apartat del blog us afig la meua taula d'autoavaluació




Comentaris

Entrades populars